Poziome przewierty sterowane

02, Lut 2018 by admin in Bez kategorii     No Comments

Budowa drogi
Technika poziomego przewiertu sterowanego składa się z trzech faz: drążenia pilotowego, rozwiercania gruntu, wciągnięcia rurociągu. Kiedy stosujemy przekopy zwykłe, przewierty poziome oraz przewierty sterowane? Naturalnie przy przekraczaniu terenowych przeszkód tj. szosy, rurociągi, szyny kolejowe. Metoda kiedy wykorzystujemy przewiert sterowany jest dużo dokładniejsza niż przekopy pneumatyczne – kret, jednak wymaga więcej miejsca na komorę startową.

Budowa drogi
Autor: thisisbossi
Źródło: http://www.flickr.com

Przewierty pod drogami metodą poziomych przewiertów sterowanych zaczęły się w 60 latach. Technikę tę zastosowano do wkomponowania stalowego gazociągu pod rzeką Pajero w Kalifornii. Była to wtenczas jeszcze metoda niesterowalna. Pierwszy przewiert sterowany w Polsce przeprowadzono w 1991 r. Przeprowadzając sterowane przeciski horyzontalne wpierw wprowadzamy tzw. pilota, a więc zamkniętą od czoła stosunkowo giętką rurę pod kątem 11-22 deg. Dzięki temu że żerdzie są giętkie, na projektowanej głębokości modyfikujemy kierunek wiercenia na horyzontalny. Pilot jest od czoła ukośnie obcięty, dzięki temu możemy nim sterować. Żerdzie wiertnicze oraz pilot tworzą razem przewód wiertniczy. Zaraz za pilotem, a przed pierwszą żerdzią znajduje się tak zwana sonda nadawcza, przekazująca namiary na pilota. Systemy sterowania, jeżeli przeprowadzamy przewiert sterowany są 2 – albo korzysta się z radiowego, wówczas rozporządzamy urządzeniem analogicznym, jak to przy przekopie sterowanym. Urządzeniem skanujemy podłoże. Kiedy napotka się na sondę, otrzymujemy jej precyzyjne umieszczenie oraz głębokość. Firmy jakie zajmują się tego rodzaju pracami to częstokroć firmy budowlane które wznoszą również domy Żory – więcej.

Niebezpieczeństwo które się wiąże z nimi podczas, gdy wykonujemy przeciski sterowane to fakt, iż może przestać w pewnych okolicznościach funkcjonować, przykładowo ze względu na zakłócenia pochodzące od kabli, pewnych typów geologii, wyczerpania się baterii czy braku możliwości wejścia na trasę przewiertu lub ryzyka wchodzenia na ulicę przy ogromnym ruchu ulicznym. Są także powszechnie znane komplikacje przy prowadzeniu przekopów w miejskich warunkach w przeciągu dnia i podobne przewierty robi się w nocy między 12-tą w nocy a 5-tą rano, gdy maleje bądź wygasa natężenie ruchu ulicznego.

Piszemy na temat

Starsze wpisy